„Великденска кошница“ – нова инициатива в подкрепа на потребителите и стабилните цени
С наближаването на един от най-светлите християнски празници – Великден, Министерството на земеделието и храните обяви началото на нова кампания, която цели да облекчи семейния бюджет по празниците. В периода от 11 до 19 април 2025 г. стартира инициативата „Великденска кошница“, чрез която традиционните великденски продукти ще бъдат достъпни за българските потребители на контролирани цени.

В основата на тази мярка стои партньорство между държавата и търговските вериги, основано изцяло на доброволен принцип. Участващите търговци се ангажират, при желание, да включат в специален списък пет ключови продукта, характерни за празничната трапеза у нас:
агнешко месо
ярешко месо
яйца
козунаци
празнични сладкарски изделия
Идеята е търговците да предложат тези продукти на стабилни, а в някои случаи и по-ниски цени, като така се предотвратят резки ценови скокове в пиковия момент на търсене. Министерството изрично подчертава, че става въпрос за социално отговорна инициатива, а не за нормативно изискване – решението за участие остава изцяло в ръцете на търговците.
Очакваните ползи са многопосочни: домакинствата ще могат да се снабдят с основни продукти за празника на разумни цени, а за бизнеса това е възможност да демонстрира ангажираност към клиентите си, като същевременно подсили доверието към марката. Сред целите на кампанията се включват още насърчаване на ценова стабилност, предотвратяване на спекулации и позитивен ефект върху пазарната конкуренция в чувствителен период.
С инициативата „Великденска кошница“ държавата отправя призив към обединение в името на разумната потребителска среда – без натиск, но с ясен фокус върху отговорността пред обществото в дни на символика, солидарност и семейни събирания.